Vanilje latte smoothie

Selvom jeg er glad for havregrød om morgenen, så er jeg ikke altid sulten lige når jeg vågner. Det giver problemer når jeg har tidlig undervisning, for efter 2-3 timer begynder jeg at blive sulten. Derfor må jeg nogen gange, tage min morgenmad med mig. Lige for tiden, er jeg glad for denne smoothie. Den indeholder kaffe, som holder mig vågen igennem lange forelæsninger, sundt fedt og protein som holder mig mæt og holder mit blodsukker stabilt og selvfølgelig frugt.

Hvis du ikke er vild med denne type smoothie, kan du prøve min grønne smoothie, som indeholder frugt og grøntsager! Hvis du slet ikke er til smoothies, men stadig skal have morgenmad på farten, kan du lave mine Ikke-muffins , lavet med kikærtemel og tofu.

Ingredienser:

1 frossen banan
1 portion (30g) protein pulver (jeg bruger en uden smag, men en med vaniljesmag er oplagt at bruge)
1-2 tsk instant kaffe (med eller uden koffein)
1 spsk nøddesmør (jeg bruger enten mandelsmør, hasselnødsmør eller peanutbutter)
1 spsk chia frø eller knuste hørfrø
2 dl vand
evt. stevia vanilje dråber (er ligegyldigt hvis du bruger proteinpulver med vanilje smag)

Metode:

Blot kom alle ingredienser i en blender og blend, til det er cremet og lækkert.

Reklamer

2 meninger om “Vanilje latte smoothie

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out /  Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out /  Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out /  Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out /  Skift )

Connecting to %s